Spring naar content

Nieuwsbrief augustus 2023

Beste relatie,

Graag sturen we je hierbij onze nieuwsbrief. Hierin aandacht voor de volgende onderwerpen:

  • Onderzoek: wel of niet een belangenbehartiger inschakelen bij letselschade?
  • Tata Steel aansprakelijk gesteld
  • Gordels óók achterin de auto
  • Doe de verkeerscheck

Wij wensen je veel plezier met deze Nieuwsbrief.

Met vriendelijke groet,

Met vriendelijke groet,

Team Slot Letselschade

 

Onderzoek: wel of niet een belangenbehartiger inschakelen bij letselschade?

belangenbehartiger

Het zal waarschijnlijk weinig verbazing wekken dat wij als belangenbehartigers (in vrijwel alle gevallen) “wel” antwoorden op deze vraag maar nu is er ook wetenschappelijke onderbouwing hiervoor.

Aan de Vrije Universiteit in Amsterdam is onderzoek gedaan naar de vraag of het verschil maakt om een letselschadezaak rechtstreeks met de verzekeraar van de aansprakelijke partij af te wikkelen of met hulp van een belangenbehartiger.

> Lees hier verder


Tata Steel aansprakelijk gesteld

tata steel

De afgelopen jaren is Tata Steel veelvuldig – negatief – in het nieuws gekomen vanwege de uitstoot van gevaarlijke en hinderlijke stoffen door het bedrijf. Vorige week werd bekend dat Tata Steel formeel aansprakelijk gesteld is door stichting FrisseWind.nu, een stichting die optreedt namens omwonenden. Tata Steel is aansprakelijk gesteld voor de materiële en immateriële schade die omwonenden lijden en nog mogelijk zullen lijden.

> Lees hier verder


Gordels óók achterin de auto

Volwassenen moeten voorin en achterin de auto de autogordel om. Menig automobilist draagt de gordel voorin en ook kinderen op de achterbank worden bijna altijd goed vastgezet. Toch draagt zo’n twintig procent van de volwassenen achterin geen veiligheidsgordel. Daarmee brengen ze iedereen in de auto in gevaar. Bij een ongeval botsen hoofden van de passagiers achterin zonder gordel mogelijk tegen die van degenen die voorin zitten. Het argument dat je zonder gordel sneller uit zinkende of brandende auto’s kunt ontsnappen gaat niet op: beide problemen worden vrijwel altijd voorafgegaan door te water raken of een zware aanrijding, waarbij je zonder gordel meteen al in de problemen komt.

Indien u onverhoopt te water raakt is een noodhamer van levensbelang. De gouden regel is: u moet de noodhamer uit de houder kunnen pakken zonder van de stoel los te komen. Dus met een rechte rug en een gestrekte arm. Het dak van de auto zou de ideale plek zijn voor een veiligheidshamer. Om eventueel boren in het autodak te voorkomen zijn de zijkanten van de stoel een goed alternatief, de houder is hier vaak aan te klikken. Leg de veiligheidshamer echter niet in het dasboardkastje. Als de veiligheidsgordels blokkeren doordat je bijvoorbeeld ondersteboven hangt, kun je er in blinde paniek of in het donker niet meer bij.


Doe de verkeerscheck

We weten allemaal hoe het hoort in het verkeer: je focust je op de weg, zet je fietslicht aan, regelt een BOB en je houdt je aan de snelheid. Maar weet je daadwerkelijk alles over verkeer en hoe je veilig thuis komt? Doe de Verkeerscheck en ontdek in 5 minuten hoe goed je op de hoogte bent.

Test je kennis >